gubbjävel

vilken kisskass vecka och än är den inte slut. jag tänker heller inte göra det bästa av den. känns inte så motiverat nånting.

liksom vadå jobba hela helgen? det enda roliga med att jobba helgen är ju att då är folk glada och mest villiga att göra av med pengar och då jobbar "säljaren" i mig som bäst. men "säljaren" i mig är kvävd. kan. inte. andas. gubbbbbbsjuke jävel. ingen cred, ingen vinning. skulle vilja skriva dina ord på ett par av robins sura strumpor och pensla lite stopp&väx för naglar på och sedan se dig äta upp dina ord.

kommer väl aldrig hända.


en byggarbetare stega in i vår trädgård medan ebba sov i soffan och jag kolla aftonbladet. plötsligt flyger ebba upp och skäller ut mannen. efter noter. vad ska han på hennes revir och göra? stackars mannen såg helt chockad ut fast där va ett fönster mellan dom. han hade fått veta att alla boende visste att han skulle komma och fixa med stuprören idag. men det visste vi inte så nu för sitt hjärtas skull skulle han knacka på dörrarna först. så jävla dåligt av föreningen. man blir ju livrädd när det står en främmande man utanför ens fönster.

känns skönt att ebba är redo att försvara reviret iaf när man själv inte är riktigt vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0