fukt, ge mig fuuukt

jag har ju under några års tid haft ett från-och-till-beroende av fukt. i olika former. började väl med lypsyl, denna uunderbara lilla vita sak med blå text. det gick dock överstyr och jag började smörja utanför läpparnas konturer. efter det så blev jag bara torrare och torrare.

då hittade jag min vän nivea. en mjuk, gosig vit kräm som jag smorde runt munnen morron och kväll. det räckte dock inte så efter ett tag hade jag med mig en liten mini-nivea som jag tog till och smorde titt som tätt under hela dagen. med lypsylet där emellan. olika vänner fick mig att genomgå en rehabilitering för beroendet av nivea. jenny, charlotte och pernilla. det blev bättre för ett tag tills jag började igen.

sedan gjorde veckorevyn en artikel om fukt och då listade de lypsyl som beroendeframkallande. det inehöll ett ämne som torkade ut huden och gjorde så att man behövde smörja igen. då slutade jag helt med lypsyl och köpte mitt första vaselin. "waterfree" stod det på den och jag tänkte att detta var en bra produkt! vatten torkar ju ut ch där är inget vatten i. blev otroligt beroende av detta med och hade alltid en glänsande mun. genomgick en kort period utan vaselin men det gick inte, jag flagnade bort.

men en vändning kom! jag skulle vilja säga att ida, utan att veta det, räddade mitt liv. dåligt har jag mått och nu kom vändningen. hon sa till mig att köpa en produkt som mjukgjorde på djupet, ett serum. jag köpte och jag gillar deeet! serumet smörjer jag med innan jag sminkar mig och jag behöver inte ta vaselin på hela dagen. otrolig befrielse! gott folk, mina vänner, jag är i stort sett botad.

TACK alla som pressat mig och ida som introdusera serumet! hoppas det håller i sig.

Kommentarer
Postat av: taip

ooh, fan va gott att du ar botad! :D ps. jag gillar din tata uppdatering :)

2010-06-18 @ 00:00:28
URL: http://taip.blogg.se/
Postat av: jenina

Oh happy day, o happy day! Vilket glädjens besked:)

2010-06-18 @ 04:15:13
URL: http://tiiingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0