skit på balkongen

en fördel med att ha inglasad balkong är väl att man skulle slippa diverse utsläpp från fåglar. men eftersom det var varmt igår hade jag öppna fönster. bara lite dock. i morse vaknar jag kl 7 av konstiga dunkar från balkongen. genom fönstret ser jag en korkad jävla fågel som tar sats mot fönstret om och om igen. dunk! dunk! 

jag går närmare och ser en ful jävla skata stirra mot mig. vi blev nog båda lika rädda. jag har sjuk fobi mot fåglar. den äckliga skatan fortsätter dunka mot fönstret. aaah! vad ska jag gööra?! synd om den fast att den är så ful och dum. sen sveper min blick över resten av balkongen.. oooohnooo you diiidnt! fågelfan har kissat och bajsat på FEM ställen, får jag det till, jag ringer mamma. vågar icke gå ut på balkongen, vilket jag borde göra så jag kan öppna fönstrena mer så den hittar ut.

ser olika scenarios framför mig. antingen attakerar skatan mig och klöser ut mina ögon (det är sånt fåglar gör) eller så blir den rädd för mig och flyger in i min lägenhet och skiter här inne. inget av det får hända. mamma och jag kommer överens om att pappa får komma hit, han skulle tydligen till lund vid åtta. strax efter att vi lagt på hittar skatan rätt och försvinner. puuuh!

men nu återstod städningen efter bajs och kiss. klökandes gnuggar jag fläckarna. väldigt mycket klökande.


olof är inte så väluppfostrad som man kan tro. igår sa frågade han mig om jag tränat nåt och skrattade lite hånande. nej, sa jag. jag är i mitt livs form! mona celander blinkade till mig gillande haha menas detta att jag såg tjock ut?  han sa även att liljas skor va fula. men han kan inte ha varit vid sina sinnes fulla bruk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0