hakuna matata

detta oengagerade stressade land. när helena, jenny och jag åkte vilse med buss i centrala bangkock, då engagerade sig hela bussen med hakuna matata-invånare och hjälpte oss. ingen visste var vårt hotell låg men när alla slog sina huvuden ihop så kom vi till slut rätt och tacka gud för det. undra var vi hade hamnat annars.

idag när jag stod i kö till en uttagsautomat vid södervärn så kommer en förvirrad utländsk kille fram. jag stod sist i kön och han frågar en kvinna lite längre fram om hon vet var han ska när han visar henne en lapp. antar att det står en adress på den el liknande. hon rycker på axlarna. han går vidare bakåt i kön. alla rycker på axlarna. efter fyra personer är han framme vid mig. "shit tänker jag, jag känner inte till malmö och alla dessa framför mig gör säkert det och vet inte var det är." så visar killen mig lappen. "medborgarkontoret" står det. herregud! om man går tio meter åt höger så står man under en skylt. på den stora skylten står det "medborgarkontoret".

jag höll mig för skratt och gråt och pekade. han skrattade och tackade. jag förstår dock inte hur 4 personer kan missa det. och det tror jag heller inte dom gjort. jag tror att dom knappt kollade på lappen eller att dom stressat förbi medborgarkontoret.

hakuna matata gott folk! lev och lär efter thailändare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0