spya

idag välte jag inte ut några jordgubbar. halva dagen har jag haft sällskap av alumatidningenförsäljaren. jävligt gullig. hon va sådär lågmäld som alla sådana försäljare är men tillslut bröt jag tystnaden och försökte skapa lite konversation. hon var inte sen att haka på. jag tror nog hon allt blev lite glad att jag pratade med henne för sen pratade hon på. hon informerade mig om att hon brukar stå i lund och sälja och att ibland går det bra, ibland inte. sen berätta hon att mannen som brukar sälja utanför åhlens är död. bull läge.

sen kom den lite smått utvecklingsstörda kvinnan som alltid säger "ju" efter varje mening. ibland två ggr tillomed. hon snackar för mycket, man får inte en syl i vädret. köpte en alumatidning av den hemlösa sen gick hon till mig för att köpa jordgubbar. hon började snacka om att alla priser gått upp.

- jag brukar köpa hemlösas tidning ju, men den har gått upp tio kronor ju. allt har blivit så dyrt ju. hyror, mat och jordgubbar ju. men man ska passa på att köpa jordgubbar ju när dom är nyplockade ju. jaha! man får passa sig ju. om man inte betalar sin hyra så blir man hemlös ju.
lite okänsligt sagt kanske. alumakvinnan stod tre meter bort.

nu är det DH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0