julstressen har börjat

idag ringde en kund och klagade mig mig. haha på MIG. lite komiskt. men jag tar åt mig och ska aldrig göra så igen haha men jag blev faktiskt förbannad.

en kille, 30+, med en överfylld vagn stod i min kassa. en söt tant, min favorittant, som handlar varje dag. (björn anderssons farmor) hade tre varor. hon frågde om hon fick gå före. "JAJADÅ!" snäser killen. när hon går så tackar hon så hjärtligt för hon fick gå före killen. då fräser han som svar "ja, det är väl inte så att ni pensionärer har hela dagen på er!"  jag tappar hakan och kollar efter om hon hörde, som tur är hörde hon inte. men jag kände hur jag började koka. man ska fan respektera dom gamla. sen när han kommer fram så försöker han få med mig och himlar med ögonen och säger "ååh suck dessa pensionärer, dom har alltid så bråttom fast dom har hela dagen på sig."

han är en sån kille som smiter före någon och tar den lediga perkeringsplatsen eller lugnt sitter kvar på sin plats i bussen när någon äldre får stå. dagens spark i rumpan går till honom.

men det var inte han som ringde och klagade på mig. det var kunden efter honom som hörde när jag återberätta det för anne och jag avslutade med "vilken idiot". detta hade kunden fått till "jävla idiot" och tyckte inte att jag skulle prata så om andra kunder.

nu är det helg! ta det lugnt och stressa inte gott folk. var snälla mot varandra och ställ er upp för pensionärerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0