nya spikar rostar aldrig

detta hände för typ 2 weeks sen men inte orkat skriva om det.

jag satt och käkade kyckling med pommes, rödkål och bearnaise (knasig blandning I know) i godan ro efter jobb. hungrig som fan. tar en stor tugga och *klonk* AJ! kändes som om tänderna skulle trilla ur käften. oj, har jag inte rensat bort alla benen? tänkte jag, men hurfan hamnade mina kycklingben i rödkålen? spottar ut skiten och det visar sig vara en rostig spik!

klockan var 20:50 och ten minutas till stängning. jag grabbar luren och ringer till jobb dirr.
- hej det är louise, koppla mig till pelle!
- eeh okej. hejdå
- - - -
- välkommen till citygross det är pär.
- hej, ta bort alla burkar rödkål från hyllan. det är spik i skiten!


 
tappade matlusten efter detta.

jag tar med mig burk och spik till jobb dagen efter.
- tuggade spik när jag käka rödkål...
- nämen! vilken tur att du fick spiken och inte nån sur kund!
säger yvonne.
jaha haha okej snällt.

jag tycker iaf det konstigaste av allt är att alla jag berättat denna nära-krossa-alla-mina-tänder-upplevelsen för inte tycker synd om mig eller tycker det är katastrof att där är en rostig spik i min rödkål. utan alla säger "ööee äter du rödkål. det är så äckligt"  vad händer med världen?

Kommentarer
Postat av: taip

haha, jag tänkte faktiskt också "äter du rödkål" :D

2007-11-27 @ 23:42:54
Postat av: pillan

me too : )

2007-11-28 @ 10:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0