nöjd

jenny the boss skrev i sin resedagbok att hon blev tvingad att gå runt med en solros i håret på jobb en dag. jag konstaterade dock att detta inte var en solros utan min favoritblomma gerbera. hon hävdar att dom är lika men här kommer jämförande bilder. solros vä (25cm diameter), gerbera hö (10cm diameter). jag erkänner att båda är gula.
 

en manlig utländsk kund skulle spela på lotto, inte för att dra alla över en kam men de kan ju faktiskt vara allt från 15-35 år. man vet aldrig. han hade för övrigt också en liten söt tjej hängandes på sin arm som verkade rädd för att hon skulle tappa bort honom. hon såg ut att va 17 kanske.

jag - har du legitimation?
han - va? varför ska du ha det?
jag - jag måste fråga alla som jag tycker ser ut att vara under 25...
han - vafan! jag är över 30!
jag - få se det då.
han - (trycker upp körkortet i huvet på mig)
jag - tack. (han var över 30)
han - (lutar sig snett fram och håller handen bakom örat) jag hör ingen ursäkt.
jag - jag ber om ursäkt för att jag gör mitt jobb.
man blir otrevligare ju mer tid man tillbringar där.

nothing is what it seems like

Kommentarer
Postat av: Sara

Helt rätt Louise! Be inte om ursäkt!

2007-11-13 @ 14:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0