känner jag dig?

haha hade ställt tomatsåsen på diskbänken för den va för varm för att slänga. så hade mamma smakat på den när hon kom hem. "wooooh! den va inte lite stark" va hennes kommentar.

en kund kommer till min kassa, slänger upp sina varor. sen utbrister han:
kund - varför vinkade du inte?
jag -  vinkade?
kund - ja, jag vinkade när jag kom in och du tittade på mig.
jag - haha... jaha, var väl i min egna lilla värld
kund - ja på kanarieöarna kanske?

varför i hela friden skulle jag vinkat? för det första så såg jag det inte. men om jag hade sett det hade jag nog vänt mig om och tittat bakom mig, för att se vem bakom mig han vinkade till. för vi är inte vänner direkt. dom tror dom känner en för man tar betalt för deras mat. men det är mer tvärtom. jag vet vad dom ska äta till midda, om dom har mens, om deras unge fyller år och om de är smyg-alkoholister osv, dom vet bara var jag jobbar.

Kommentarer
Postat av: pillan

så rätt så.. nästan lite obehagligt när de tror de känner en.

2007-11-09 @ 16:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0