kära cg

10-19 idag satt jag och frågade varenda jävla kund, utom en döv, "får jag fråga vad ditt postnummer är? till en kundundersökning"  alla gav mig det gladeligen utom en tant som nog trodde det hade med maffian att göra. det var även en gullig liten tant som inte förstod mig riktigt.
- får jag fråga om ditt postnummer?
- ja, låt mig tänka, 1927 04 20....
- nej ditt postnummer
- jaha! vinkelvägen.
- nej postnummer!
- hus nummer 14.
- nej postnummer, 5 siffror.
- jahaaa! hmm.. det kan jag inte.
förvånansvärt många som inte kan sina postnummer. jag tänkte varje gång att det hade varit bra om challan stått breve, så kunde dom bara sagt vilken väg dom bodde på.

jag - /.../postnummer?/.../
en styck snygg 25årig arbetargrabb - oj! jag trodde du ville ha mitt telefon nummer.
jag - hmm nej... (jatack)
en styck snygg 25årig arbetargrabb - jaja här sitter du o raggar på jobbet, vill du inte ha mitt telenr?
jag - (generad)

lucia idag. eftersom mitt förslag till chefen om ett luciatåg på jobbet gick bet så frågade jag idag om vi inte kunde få gå in i butiken och ta lite glitter som vi kunde ha i håret. och det fick vi =) kassörskorna som är uppåt i åldrarna bangade dock.
- vad vacker du är! sa en gubbe. - thaaanks.

när jag skulle gå hem:
yvonne - louise, har du vatt hög idag? jag tycker du har verkat som det.
jag - nej det är nog glittret som krypit in i hjärnan genom öronen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0