julafton

middagen, bästa med julafton? min nya favorit är knäckebröd med lax och romsås på. men middagen är inte favoriten bara pga maten. nej, en massa intressanta saker händer alltid. alla babblar i mun på varandra, men höjdpunkten i middagen var nog när farmor byter samtalsämne till vaccinationer.

farmor - jag läste man kunde vaccinera sig mog klamydia nu. 1800 kr kostar det.
jag - är du säker på att du läste klamydia?
kusins fru - jaa.. är du verkligen säker på det?
farfar - ja! jag läste det också. klamydia är jättevanligt nu.
farmor - (nickar instämmande) men vilken ungdom har 1800kr?
farfar - louise jag tycker du ska vaccinera dig mot klamydia.
louise - nejmen det behövs nog inte.
faster - nej man kan skydda sig pappa.
kusins fru - hahaha
farfar - man kan dö av klamydia faktiskt. jättefarligt!
jag - man blir väl steril?
fasters man - klamydia får man ju när man har sex.
farfar & farmor - ja det vet vi.
pappa - nej. det är louise för ung för! (lite skämtsam ton)
kusins fru - hahahah
farfar - neeej! det tycker jag visst inte hon är.
kusins fru - hahah louise kankse inte vill dela med sig av sitt privatliv

tomten var ju samuels och maries höjdpunkt. efter tomten gått viskade marie i mitt öra:
marie - finns det många olika tomtar?
jag - varför undrar du?
marie - jo för tomten förra året var mycket kortare
jag - ja han har nog växt, precis som du.
marie - (nickar) men duuu...
jag - ja
marie - hur visste ni han skulle komma då ni sa till oss att titta ut?
jag - men tomten kommer alltid samma tid.
marie - jaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0